Å redusere aktiviteten i Norge, som i resten av verden, har vært avgjørende for å begrense omfanget av koronapandemien. Dette har naturligvis gått kraftig utover aktivitetsnivået til veldig mange virksomheter, deriblant frivillige organisasjoner og bedrifter. Mange mennesker har blitt berørt, enten i arbeidsforholdet sitt eller som mottaker av de tjenestene som forsvant.
Vi i Knif Trygghet har vært heldige og har etter forholdene klart oss bra, selv om det ble et annerledes år for oss også. Da hele Norge stengte ned 12. mars reiste alle våre ansatte hjem og har jobbet fra hjemmene sine helt siden da. Vi ble alle nødt til å tilpasse oss en ny arbeidshverdag på hjemmekontor. Henvendelsene fra kundene økte kraftig i all usikkerheten. Spesielt fikk vi mange henvendelser om reiser som ikke kunne gjennomføres som planlagt, og vi ble nødt til å omprioritere ressursene våre slik at vi kunne betjene kundene våre så godt som mulig. Alle ansatte har arbeidet hardt og stått på igjennom hele året, og vi har klart å opprettholde en noenlunde normal behandlingstid på de fleste innmeldte saker, til tross for større pågang før sommeren.